به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، اين جشنواره با
حضور وزيران صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامي در سالن خليج فارس
محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برپا شد و 18 برند برتر ايراني
تنديس برنزين اين جشنواره را گرفتند.
بر
اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته، 20 هزار پرسشنامه ميداني در تهران و 10
استان کشور بين مردم توزيع و از ديدگاه آنها براي انتخاب استفاده شد.
اين الگوي علمي 12 گروه کالايي اثاثيه و لوازم خانگي (2 گروه)، نساجي و
پوشاک، فرش ماشيني، فرآورده هاي لبني (2 گروه)، کمپوت، کنسرو و سس، نوشيدني
ها، ماکاروني، روغن خوراکي، شوينده ها، کيک، بيسکوئيت و شکلات و فرآورده
هاي گوشتي را شامل مي شد.
سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت استان ها، تشکل ها، اتحاديه ها و صنف ها در انتخاب گروه هاي کالايي نقش داشتند.
280 شرکت متقاضي در اين دوره ثبت نام کردند و 18 برند منتخب براساس ارزيابي الگوي علمي و افکارسنجي مصرف کنندگان صورت گرفت.
وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است براي توسعه، ترويج و تبليغ نشان (برند)
تجاري داخلي در بازارهاي داخلي و خارجي و با هدف افزايش رقابت پذيري کالاها
و خدمات ايراني، توليدکنندگان و صادرکنندگان را تشويق کند.
اعضاي کميسيون برند، وزارتخانه هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد
کشاورزي، امورخارجه، دادگستري، بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، فرهنگ و ارشاد
اسلامي، سازمان هاي ملي استاندارد ايران، ثبت اسناد و املاک کشور، اتاق
بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران و اتاق تعاون را شامل مي شود .
شرکت هاي برتر در اين جشنواره بوتان، فرش مشهد، سن ايچ، نامي نو، تاژ، پارس
خزر، کاله، پگاه، اويلا، هاکوپيان، دلپذير، زرماکارون، تک ماکارون، شيرين
عسل، ميهن، مينو، لادن و سافتلن معرفي شدند.