کد مطلب : 8291
تاریخ مطلب : 1396/01/16
مديرکل نساجي و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد : واردات پوشاک از اين پس تنها از طريق برندهاي اصلي انجام مي شود
مدير کل صنايع نساجي و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت از اجراي دستورالعمل مهندس نعمت زاده براي واردات پوشاک خبر داد و گفت : از اين پس واردات پوشاک به کشور تنها توسط اخذ نمايندگي رسمي با شرايط اين دستورالعمل امکان پذير است.
افسانه محرابي در گفت و گو با خبرنگار شاتا با اشاره به دستورالعمل
ابلاغي 17 شهريور ماه سال 95 وزير صنعت ، معدن و تجارت در زمينه واردات
پوشاک افزود : طبق اين دستورالعمل پس از سه ماه عملا بايد کليه کساني که
گواهي فعاليت صنعتي دارند ولي خودشان را با اين دستورالعمل مطابقت نداده
اند گواهينامه شان باطل مي شد .
وي اضافه کرد : از زماني که سه ماه فرصت اين دستورالعمل تمام شد در
راستاي اجراي اين دستورالعمل 218 رديف تعرفه (H’S) و همچنين 162 کد
متناظر(ISIC) را به دفتر امور اصناف اعلام کرديم وآنها هم به دفتر مقررات
صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت اعلام نمودند.
محرابي تصريح کرد : با بررسي هاي مرکز امور اصناف و پيگيري هاي ما مشخص
شد که هيچکدام از فروشگاههاي عرضه توليدات پوشاک برندهاي خارجي نمايندگي
اصلي آن شرکتها نيستند ، اما از طرفي موانعي بر سر راه اجراي اين
دستورالعمل وجود داشت و اين در حالي بود که اتحاديه توليد و صادرات پوشاک و
انجمن پوشاک بسيار پيگير اجراي آن بودند که نهايتا کارگروه نظارت بر
پيگيري واجراي دستورالعمل براساس دستور وزير تشکيل شد.
وي ياد آور شد : با پيگيري هاي مجدد مهندس نعمت زاده و دستور تشکيل
کارگروه نظارت بر پيگيري و اجراي اين دستورالعمل در حال حاضر مدتي است که
اين تعرفه ها نيز مشخص و براي اجرايي شدن دستورالعمل واردات پوشاک به گمرک
نيزاعلام شده است.
محرابي تصريح کرد: طبق ماده 3 دستورالعمل ابلاغي وزير صنعت ، معدن و
تجارت ، حدود 20 درصد مقدار وارداتي که در يک سال وارد کشورشده ، بايد از
طرف شرکت خارجي يا نماينده اش به صورت سرمايه گذاري مشترک با توليد کننده
داخلي يا برون سپاري يا سرمايه گذاري به تنهايي از سوي توليد کننده خارجي
در کشور صورت گيرد و نيز 50 درصد اين مقدار هم بايد صادر شود.
وي با بيان اينکه اکنون دو برند از برند هاي مشهور پوشاک خواستار عملياتي کردن ماده 3 و سرمايه گذاي در ايران هستند.
افزود: برندهايي که در ايران با قيمت هاي پايين توليدات خود را عرضه مي کنند توليدات خارج از فصل خود را به فروش مي رسانند.